دسته‌بندی نشده

مشخصات کامل ماهی گابی زنبوری شرایط نگهداری ، تولید مثل و خصوصیات رفتاری

ماهی گابی زنبوری
  • مشخصات کامل ماهی گابی زنبوری شرایط نگهداری ، تولید مثل و خصوصیات رفتاری

    نام عمومی : گوبی زنبوری

    نام علمی : Bumblebee Goby , Brachygobius whatever

    گونه های مشابه / نامهای دیگر : ندارد

    اندازه : ۱ اینچ ( ۲/۵ سانتی متر ) به ندرت کمی بیشتر و حداکثر تا ۳۰ میلیمتر رشد میکند .

    بومی : جنوب شرق آسیا ، تایلند ، مالزی، اندونزی ، کامبوج و به ندرت بنگلادش

    شرایط مخزن : ماهی گابی زنبوری در مخزن گیاه کاری شده با تعدادی پناهگاه و ترجیحا کف پوشیده شده از ماسه نرم ساحلی میتواند به خوبی رشد کند.

    خصوصیات رفتاری : در صورتی که در گروه قرار گیرد بسیار فعال و جذاب است و خوبی غذا می خورد ، در غیر اینصورت به شدت خجالتی و کمروست و با کوچکترین صدا و حرکتی ترسیده و بسیار حساس در مقابل بیماری است . پس سعی کنید حتما در گروه های حداقل ۶ تایی نگهداری کنید . بهترین همسایگان برای این ماهی آرام و صلحجو فلوندر ، گوبی اژدها و شیشه ماهی هستند . به هیچ وجه در کنار ماهی های سریع و فعالی مثل زبرا نگهداری نکنید .

    دما : ۲۷ – ۲۳ درجه سانتی گراد ( ۸۰ – ۷۴ درجه فارنهایت )

    شرایط شیمیایی : آب بسیار تمیز و با کیفیت بالای نیمه شور و سختی کم و اسیدیته نزدیک به خنثی . در ازای هر گالن آب یک قاشق مربا خوری نمک دریا ( در صورت امکان وگرنه نمک معمولی کفایت می کند ) اضافه کنید.

    رژیم غذایی : همه چیز خوار ، ولی غذاهای زنده ای چون کرم سیاه ، کرم خونی ، میگوی ریز آب شور را ترجیح میدهد . در نظر داشته باشید که در ابتدا از غذاهای پولکی صرف نظر میکند ولی به تدریج می توانید آنها را عادت دهید . اگر مایل هستید که سلامت آنها تضمین شود و همیشه غذای زنده در دسترس داشته باشند و شما هم در دردسر نیافتید ، در کنار آنها چند از جفت گوپی مولد نگهداری کنید ، در اینصورت آنها خود غذای زنده ی مورد نیاز را بدست خواهند آورد.

    جنسیت : گفته می شود که رنگ نرها کنتراست بالاتری نسبت به ماده ها دارد.

    تولید مثل : دیده شده که گابی زنبوری در اسارت نیز تکثیر شده اند ولی اطلاعات مستندی از اینکه چگونه و در چه جایی در دست نیست . تنها می دانیم که در زمان تولید مثل به آرامی به پناهگاهی که کاملا امن و پوشیده باشد میروند و گویا در غار تخم گذاری میکنند و در حدود ۱۵ روز به سر بردن در غار شما میبینید که تعدادی نوزاد گهگاه به دهانه ی غار آمده و بعد از کمتر از یک ماه بچه ها سراسر آکواریوم را فرا میگیرند و در موارد زیادی دیده شده که بعد از استقلال بچه ماهی ها توسط والدین خورده میشوند پس توصیه میشود والدین را پس از اینکه بچه ها از غار بیرون آمدند جدا کنید.

    توضیح : این ماهی در رنگهای زرد با نوارهای سیاه و گاهی آبی و نوارهای سیاه تولید شده اند ولی از لحاظ تعداد و پهنای نوارها بسیار متنوع هستند به شکلی که خانم اليزابت بارت برونینگ که یکی از سرشناس ترین ماهی شناسان دنیاست در مقاله ای که در مورد این ماهی نوشته بودند گفته : من براستی نمیدانم این ماهی چند نوار در بدن خود دارد ، اجازه دهید بشمرم !!! به علت خجالتی بودن ، هنوز نمیتوانیم در مورد این گونه به طور مطمئن سخن بگوییم و تمام اطلاعات موجود بیشتر در حد حدس و مشاهدات اتفاقی است .

    امیدوارم اطلاعات کافی در رابطه با ماهی گابی زنبوری به دست آورده باشید.

    میتوانید سوالات خودرا در بخش نظرات از ما بپرسید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای
    بازگشت به لیست

    2 دیدگاه در “مشخصات کامل ماهی گابی زنبوری شرایط نگهداری ، تولید مثل و خصوصیات رفتاری

    1. حمید گفت:

      آقا راسته ماهی گابی زنبوری هرچی میگو باشه از هر نوع داشته باشی میخوره ؟

      1. amir danesh گفت:

        کلا گابیا ممکنه میگو بخورن با اینکه گابی زنبوری ی نوع کوچیکه ولی به طور کلی گابی زنبوری با میگو های بزرگ میمونه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *